2009. április 1., szerda

A Viszkis Rabló

A süti a munkahelyemen nagy sikernek örvendett, úgy tűnt, elrabolta mindenkinek a szívét, aki ráharapott :)… pedig igazán egyszerű volt, míg Kedvesem a barátjával lecsózott és sörözött egy irodában, addig én otthon, a saroklakó pók mellől előrángatott alapanyagokból összedobtam.


Hozzávalók:

a sütihez:
5-8 cl viszki
1 narancs héja (a sas nem olyan jó!)
1 zacskó mazsola (kb. két jó nagy marék)
3 tk neszkafé
és a szokásos bögréssüti-hozzávalók, vagyis
2 bögre finomliszt
1 bögre kristálycukor
1 bögre tej
1 ek étolaj
1 cs sütőpor
1 cs vaníliáscukor
3 db tojás

a krémhez
1 cs teszkó gazdaságos kakaós pudingpor (főzéssel készül!)
4 dl tej
1 db tojássárgája
5 dkg vaj
3 ek kristálycukor

Előállítás:

A mazsolát áztasd a viszkibe, minimum egy órára (de inkább sokkal többre.. én türelmetlen voltam, így se lett rossz, de elképzelem, milyen lett volna, ha..!)


A továbbiak a szokásos módon. A száraz összetevőket (liszt, cukor, sütőpor, vaníliás cukor, neszkafé) összekevered, belebluggyantod a három tojást (fehérje-sárgája egyaránt mehet), a deci tejet és az evőkanálnyi olajat, összemancsikolod egyöntetű kencévé, majd beledobod a mazsolát viszkistül, végül belereszeled egy teljes narancs héját. Kever-kever, sütőpapírral bélelt tepsibe kiönt, előmelegített sütőbe bedob, 40 percig alacsony (gázon négyes, ez kb. az egyharmada a maximumnak) fokozaton megsüt.

Pudingot így készítettem (véletlenül sem a csomagoláson leírtak szerint): kb. egy deci tej tálkába, hozzá tojássárgája, összekever alaposan, pudingpor ráönt, csomómentesen elkever. Közben maradék tejet a vajjal és három kanál cukorral felforral, tűzről lekap, barna pudinglötyit hozzáönt, és nagyon sebesen keverget. Kicsit a tűzre is visszarakhatod, de már nagyon kicsi lángra csak. És kész. Hogy mikor, azt érezni fogod az állagán úgyis.

A sütit hegyeskéspróbával ellenőrizd, ha már nem ragacsos, elzárhatod a sütőt. Miután kellően kihűlt, le tudod hámozni róla a sütőpapírt, és egy nagy, éles késsel lapjában ketté tudod vágni.
Kend bele a krémet, zárd össze,hagyd kihűlni, mikor már a krém kellően megszilárdult (na ehhez nekem nem volt türelmem meg időm se, mert már minden pillanatban számíthattam Kedves betoppanására), kockázd fel és tálald.


Nincsenek megjegyzések: