2009. október 23., péntek

Újabb kalandom a botmixerrel

Curry-s kukoricakrémleves

Hozzávalók:
2 kisebb krumpli
1 konzerv kukorica
1/2 üveg (konzerv) bébikukorica
1/2 tv paprika
1 dl tej
őrölt gyömbér
őrölt szerecsendió
őrölt bors
őrölt zeller
curry

víz
1 ek olívaolaj

Elkészítés:
A kukoricát levével együtt fazékba dobtam és főzni kezdtem 2 dl vízzel, az olívaolajjal, elég sok sóval, őrölt zellerrel és borssal. Azért lehet sok a só, mert majd később jön a krumpli, meg a bébikukorica meg a tej, amik közömbösítik.

Mikor már jól átjárta a sós-fűszeres íz a kukoricaszemeket, levettem a tűzről, hűlni hagytam, majd az egészet botmixerrel jól összepépesítettem.

Visszatettem a tűzre, hozzáöntöttem a tejet és még egy kis vizet.

Belereszeltem két hámozott krumplit kislyukú reszelőn, majd ugyanezen belereszeltem a fél paprikát is (én "meghámoztam" előtte, vagyis levágtam az erős, fénylő héjat a húsáról).

Belekarikáztam a bébikukoricákat, és az egészet jócskán megfűszereztem curry-vel, gyömbérrel és szerecsendióval. Kb. 10 percig hagytam még ezután közepes lángon rotyogni (ha kezd nagyon sűrűsödni, fel lehet közben önteni vízzel), majd miután elzártam alatta a gázt, még kb. kb. 10 percig hagytam fedő alatt, hogy összeérjenek az ízek.

Én egy kis szójaszószt is csurgattam rá, Gábornak nem hiányzott, azt mondta, belecsókoltam a gyomrába ezzel az ebéddel. : )

Nincsenek megjegyzések: